Deprecated: Required parameter $message follows optional parameter $level in /customers/f/c/1/stadgladje.se/httpd.www/system/core/Common.php on line 349

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

Deprecated: Required parameter $list follows optional parameter $type in /customers/f/c/1/stadgladje.se/httpd.www/system/helpers/html_helper.php on line 106 Städglädje med Omsorg

Vanliga Frågor & Svar

Hur blir jag hemstädningskund?
Ring eller maila oss om du är intresserad att bli hemstädningskund. Du börjar alltid med en bindningsfri provstädning för att se om du är nöjd med tjänsten och om det är något för dig.

Hur gör jag för att bli hemstädning/abonnemangskund hos er?
Om du är nöjd och vill fortsätta med städningen skickar du in avtalet med din underskrift till oss. Uppsägningstiden är 1 månad.

Har ni några referenskunder som jag kan få tag i?
Ja, vi städar åt många kunder i dag. Kontakta vårt kontor eller skriv i din intresseanmälan att du vill ha några referenskunder som vi städar åt i dag så hjälper vi dig med det.

Hur fungerar det med nycklar?
Du väljer om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut nycklar.
För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att gömma nycklar eller andra lösningar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

Är det samma person som kommer hem till mig?
Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi den som ni anmält som kontaktperson innan vi skickar en vikarie.
Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.

Måste jag vara hemma när ni kommer vid första hemstädningen hos mig?
Ja, vi vill gå igenom ditt hem med din kontaktperson och städaren innan vi startar första hemstädningen. Vi vill också träffas personligen för att etablera en kontakt med dig som kund och för att få en chans att presentera oss för dig.

Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?
Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@stadgladje.se.

Vem står för städutrustningen?
Våra städare åker kommunalt ut till er kunder (med undantag för våra flyttstädteam) och våra priser är anpassade därefter. Därför behöver du ha material hemma när vi kommer. Vi förespråkar en så miljövänlig städning som möjligt och städar därför gärna med microfibertrasor och miljövänliga medel. Det behövs oftast inte så mycket medel. Det viktigaste rengöringsmedlet att ha hemma är Yes.

Vi rekommenderar
en bra dammsugare
platt-mopp och hink
trasor (gärna microfiber och gärna minst 5 stycken)
Yes diskmedel
WC-rengöring och toalettborste
Grön såpa eller liknande

Hur betalar jag?
Vi skickar en faktura en gång per månad till våra kunder. Vi bryter den 20:e varje månad och räknar då ihop vilka städningar som varit sedan förra brytpunkten. Vi har 10 dagars förfallotid så att fakturan förfaller den 30:e.

Har ni några andra avgifter som tillkommer?
Om du väljer pappersfaktura tillkommer 30 kr i fakturaavgift. Om du väljer att få fakturan på mail tillkommer inga avgifter.

Hur fungerar det med avbokning?
Om du avbokar din hemstädning 24 timmar innan städtillfället tillkommer det inga avgifter. Om du avbokar senare fakturerar vi en avgift på 298 kr.

Du kan också skriva till oss på info@stadgladje.se om det inte är en brådskande avbokning.

© Copyright 2019
Städglädje med omsorg i Sundbyberg AB
Sturegatan 27
172 31 SUNDBYBERG
08-522 256 46
info@stadgladje.se