Läs mer om hemstädning här
Du kan köpa hemstädning av oss antingen som abonnemangskund med regelbunden schemalagd städning eller som kund som köper enstaka tillfällen vid behov utan abonnemang. Du väljer själv vad som passar dig. Om du vill att vi ska schemalägga din städning kan du välja om vi ska komma varje vecka, varannan eller var fjärde. Minimitiden för ett uppdrag är 3 timmar/gång.
Kundavtal abonnemangskunder
Första hemstädningen är en provstädning som är helt bindningsfri. Om du inte är nöjd så kan du avsluta med oss direkt efter den.
Om du efter första städningen känner dig nöjd med oss och vill fortsätta så ska du skriva under vårt avtal och skicka in det till oss. I våra kundavtal för abonnemangskunder har vi 1 månads uppsägning.
Din kontaktperson kommer att ringa dig efter första hemstädningen för att stämma av tid, resultat och fortsättning.
Uppdragsbeskrivning abonnemangskunder
Din kontaktperson och städaren för ditt hem kommer hem till dig i samband med första hemstädningen för att träffa dig och gå igenom ditt hems städbehov.
Din kontaktperson kommer vid mötet att gå igenom med dig hur ni vill ha det städat.
Upplys oss vid mötet om du har känsliga material eller saker som du är extra rädd om. Vi behöver tex veta om du har natursten istället för klinkers i badrummet. Kontaktperson, husdjur, portkod och ev larmkoder noteras.
Städmaterial
Till hemstädningskunderna åker vi kommunalt och städar med ert städmaterial som ni har hemma.
Övrigt städmaterial får du som kund tillhandahålla om inte annat är överenskommet. Vi ger dig gärna tips och råd på produkter för en effektiv och miljövänlig städning.
När det gäller flyttstädningar håller vi med allt material.
Kontaktperson
Du har en egen kontaktperson hos oss som du kan vända dig till om du har frågor.
Du kan också maila till din kontaktperson direkt via vår hemsida under kontakta oss.
Avbokning
För senare avbokning är 24 timmar innan utgår en avgift motsvarande en arbetstimme. Observera att denna avgift ej är avdragsgill. Vi ersätter städaren för förlorad arbetstid med motsvarande tid. Vid mindre brådskande avbokning kan du skicka e-post till info@stadgladje.se eller höra av dig till din kontaktperson.
Ersättare/byte av städare
Vårt upplägg är att du har samma städare varje gång.
Om din ordinarie städare är sjuk eller ledig skickar vi ut en vikarie i möjligaste mån. Vi informerar dig innan, oftast via den e-postadress du har gett oss. Detsamma gäller om vi av någon anledning måste byta ut din städare.
Prislista
Aktuell prislista finner du under fliken Priser. Prisjustering sker vid årsskiftet enligt konsumentprisindex.
För kunderna skickas en faktura hem en gång i månaden med tio dagars förfallotid.Vi ansöker om skatteavdraget åt dig och gör ett direktavdrag på fakturan.
Vi har en fakturaavgift på 30 kronor för dig som väljer pappersfaktura. Om du väljer att få fakturan på mail slipper du fakturaavgiften.
Nöjd kund-garanti
Gäller 48 timmar efter utförd städning. Hör av dig till din kontaktperson via e-post (eller till info@stadgladje.se) om du inte är nöjd så återkommer vi till dig med förslag på en lösning. Kontaktpersonen kontaktar dig dagen efter (alt. efter helgen vid fredagsstädning) den första städningen för att gå igenom resultatet.
Garantin gäller för städning enligt checklistan.
Nycklar
Vi tar fullt ansvar för utkvitterade nycklar, och de kostnader som eventuellt kan uppstå i samband med missbruk med innehavet av nycklarna.
Ansvarsförsäkring
Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg Hansa för skador upp till 10 miljoner kronor. Vår personal är försäkrade till, från och under arbetet.
Tjänster
Vi vill också upplysa dig om att du kan boka följande tjänster av oss: veckostädning, storstädning/engångsuppdrag, flyttstädning, fönsterputs, byggstädning efter renovering, kontorsstädning och trappstäd.